El dijous 23 de novembre la casa salesiana de Martí-Codolar va acollir a una desena de referents de comunicació d'escoles a Catalunya, Ciutadella i Aragó (aquests últims no van poder assistir-hi) coordinats per Carles Rubio, responsable d'escoles de Salesians en aquesta zona, per seguir treballant en diversos aspectes claus de l'estratègia de comunicació.
Un dels punts destacats en l'ordre del dia va ser el de treballar en equip, a través d'una pluja d'idees (brainstorming) per trobar un lema / hastag per al procés d'actualització pedagògica i pastoral que s'està duent a terme, en vistes a la propera reunió formativa del professorat que tindrà lloc a finals de curs i que ja s'ha començat a preparar. La voluntat és implicar al màxim al professorat i a la comunitat educativa en general perquè se sentin part d'aquest procés que és de tots.
També es va abordar un altre tema complex i molt necessari en l'actualitat, la creació i elaboració d'un pla de màrqueting i comunicació a cada escola, entès com una eina prioritària en la captació de nous alumnes però també com un vehicle indispensable per transmetre els valors de la escola, les seves activitats, èxits, el seu carisma i vetllar per la seva bona reputació. En aquest sentit, cada centre viu una realitat diferenciada i els ritmes d'implementació també varien.
Des de la coordinació d'escoles s'està estudiant si amb alguna empresa externa i amb el suport de la Delegació Inspectorial de Comunicació Social (DCS) es pot avançar pròximament en aquest apartat. Independentment de com s'acabi materialitzant Carles Rubio avisa que "la feina important l' ha de fer cada centre, encara que l'ajuda d'assessorament pugui ser molt útil per a canalitzar i sistematitzar l'estratègia".
En aquesta reunió es va convidar al delegat de Comunicació Social, el salesià Josep Lluís Burguera, qui va donar algunes pautes sobre el recent publicat Pla de Comunicació Inspectorial i va mantenir un diàleg amb els referents de comunicació sobre aspectes en què es pot millorar la coordinació en temes de comunicació. Des dels centres es van fer algunes propostes de millora que van ser recollides i estudiades per a futura implementació.
També de la DCS va participar-hi en Xavier Costa, coordinador de comunicació a la zona, que a petició de la direcció d'escoles va fer una proposta de campanya de comunicació per promoure un vídeo sobre el Perfil Competencial de Sortida (PCS) elaborat recentment amb l'agència de comunicació la Machi, que conjuntament amb altres elements comunicatius poden potenciar la campanya. Es va iniciar un debat entre els referents i es va acordar que la campanya s'iniciï la segona setmana de gener, amb un equip conjunt de referents de comunicació d'escoles i de la DCS que la impulsin i liderin.