Fa poc més d’un mes que el curs 2019-2020 va començar a caminar, ple d’il·lusions i projectes, amb algunes novetats i amb un nou lema, Som 1. És molt difícil sintetitzar tot el que ha passat i és noticiable, però hem fet un petit esforç i aquí teniu el més destacable d’aquest inici.

Hem estrenat nous espais com per exemple la superaula de cicle mitjà de primària o la infermeria, s’han reformat uns altres com són el menjador i la sala de reunions de l’entresol, rebatejada amb el nom del poeta Miquel Martí i Pol i s’ha donat nom a les superaules existents: la del 2n pis és l’aula Marie Curie, la coneguda científica i la del 3r pis és l’aula Isabel Solà, en honor a la religiosa missionera assassinada en 2016 a Haití.

A Secundària vam començar el curs amb uns dies de cohesió grupal, descoberta d’un mateix i dels altres, on posar també les bases del funcionament del treball cooperatiu, que van finalitzar amb una sortida d’un dia a la natura. Bé, tots no. Per 2n any, l’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’uns dies de colònies per fer més viva i intensa aquesta experiència inicial d’acollida.

L’educació primària ha engegat amb força i empenta, recollint en un vídeo les experiències viscudes aquests primers dies de curs, on s’han iniciat projectes a cada nivell i on s’ha reflexionat sobre el significat del som1.

 

També han gaudit d’una sortida de convivència on tota l’etapa s’ho va passar d’allò més bé.

Heu de saber també que el cicle superior de primària tornarà a participar en el projecte Observadors del mar – Microplastic watchers, una proposta educativa de ciència ciutadana del Museu Marítim de Barcelona en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC), en la que l’alumnat es transforma en científics i científiques, amb l’objectiu d’analitzar la sorra de la platja i recollir dades sobre la presència de microplàstics i mesoplàstics.

A 3r d’ESO es consoliden els diferents projectes d’aprenentatge servei que formen ja part del currículum de tot l’alumnat sobre l’epígraf de Servei Comunitari, i que portaran a aquest alumnat a realizar accions de servei destinades tant als veïns del barri de Sant Antoni -col·laborant amb “De veí a veí” o en el projecte Presents amb el CAP Manso-, com a d’altres persones necessitades a qui ajudarem a través de per exemple, la Fundació Magone, la Fundació Banc d’Aliments o la Comunitat de Sant Egidi.

I a educació infantil? Els més petits de la casa també han començat el curs amb molta força, fins i tot ja han engegat el primer projecte del curs, que respon al repte: Quin nom li posem a la nostra classe? Així P3 ha triat el tigre, P4 el llop i el cavallets de mar per als més grans (P5).

I per finalitzar, dues novetats des d’un punt de vista organitzatiu: el relleu del cap de pastoral, càrrec que assumeix en Toni Pedraza, i l’aprovació d’un (nou) pla estratègic de centre per als propers quatre anys, en l’elaboració del qual han participat tant el claustre de l’escola, al llarg del curs 1819, com també les famílies. El passat 8 d’octubre, la direcció de l’escola va presentar als delegats de curs la proposta perquè poguessin fer les aportacions oportunes. Ben aviat podrem conèixer el text definitiu.