CARNESTOLTES 2023

Futurs 2.0 és una assignatura optativa que es fa a 3r d’ESO i que consisteix a ser solidari i ajudar la gent sense rebre res a canvi. El trimestre passat havíem realitzat una campanya solidària per recaptar diners i donar-los a “La Marató de TV3” i en aquest segon trimestre la comissió de festes ens van demanar ajuda per dissenyar i organitzar la festa de Carnestoltes, inspirada en el món del cinema. 

Primer de tot, ens van dividir en grups de 4/5 persones, per dissenyar diferents projectes amb idees per a: 

          • La decoració de l’entrada de l’escola.
          • La decoració de les aules i passadissos de Primària. 
          • Les indicacions setmanals del Rei Carnestoltes.
          • La disfressa que portaria el professorat.

Tots els grups van presentar les seves propostes davant de tota la classe, i una setmana després, la comissió de festes de l’escola ens van informar quines propostes havien estat les seleccionades. 

Per decorar l’entrada de l’escola, vam voler recrear l’entrada d’un cinema, amb el seu lloc de venda de tiquets i crispetes, un munt de càmeres de cartró penjades i fetes per nosaltres, tot un lateral ple dels pòsters d’algunes pel·lícules famoses, amb la seva sala de projecció assignada que coincidia amb les diferents aules de Primària, i dos grans Òscars que donaven la benvinguda al Cinema Rocafort.

Pel que fa a la decoració de les aules i passadissos de Primària es van formar sis grups per dur a terme unes dinàmiques amb l’alumnat de Primària. A cada curs li vàrem assignar un pel·lícula:  EP1, on els nens van pintar els dibuixos que vam fer dels personatges de “Buscant a Nemo”. La pel·lícula seleccionada per EP2 va ser “Els Minions”.  A EP3 vam crear un pòster gegant del Rayo McQueen i l’alumnat havia de pintar diferents raigs per enganxar al voltant. EP4 van pintar els personatges principals de “Toy Story” per enganxar-los a les finestres de les aules. EP5 van decorar màscares de “Shrek” i “Fiona” i finalment EP6 es van crear màscares d’”Els Increïbles”, que es van enganxar al voltant del pòster gegant que havíem creat.

Durant la setmana de Carnestoltes l’alumnat havia de fer cas de les consignes que indicava el Rei Carnestoltes i que nosaltres havíem distribuït en els diferents dies: dilluns ben elegants amb corbata o vestit de volants; dimarts amb un pentinat original i esbojarrat; dimecres amb una màscara o la cara pintada; dijous amb pijama i divendres, per acabar, cadascú podia venir disfressat d’acord a la temàtica. Per donar a conèixer aquestes consignes es van fer diferents cartells i materials de difusió per a les xarxes socials. 

També vam ser els encarregats de construir els complements per a la disfressa de director/a de cinema del professorat. Per aquesta tasca vam dissenyar unes claquetes i uns megàfons per a cadascun d’ells.

Finalment, el divendres a la tarda, alguns alumnes de l’optativa van assistir de forma voluntària a la festa de Carnestoltes d’Infantil i Primària per ajudar en les diverses tasques organitzatives: ajudar a disfressar els més petits de l’escola, acompanyar-los durant la desfilada, col·laborar en la preparació de l’escenari, donar la benvinguda a les famílies, realitzar el reportatge fotogràfic, etc. 

Pau Serrano i Daniel de Jesús Vicente – Alumnes de Futurs 2.0