Batxillerat marxa de viatge a Praga

Eren les 5 de la matinada del dimarts 9 de maig que començava, a l’aeroport de Barcelona, una experiència nova i diferent per a l’alumnat de 1r de batxillerat i els seus tutors: un viatge d’estudis a Praga.

Per a uns pocs suposava redescobrir una ciutat que ja havien visitat prèviament amb les seves famílies, però per a la gran majoria suposava una oportunitat única de recórrer per primera vegada els carrers, les places i els parcs d’una de les capitals europees més belles i antigues.

El primer dia ens va passar a tots volant, perquè al matí vam recórrer amb l’ajuda de la nostra guia el centre històric, amb punts d’interès com el Pont de Carles, la Torre de la Pólvora, el Rellotge Astronòmic o el riu Moldava, que cada dia travessaríem en una o altra direcció. A la tarda, el passeig va ser més assossegat perquè ens vam endinsar en el Barri Jueu, tot visitant diverses sinagogues que expliquen la història i els costums d’aquest poble, i el Cementiri Vell, on les tombes dels antics habitants del barri ens convidaven al silenci i la reflexió.

El segon dia ens va portar a indrets més desconeguts però no per això menys interessants com la Fortalesa de Vyšehrad o el Mont Petřín, ambdós llocs amb vistes formidables de la ciutat i el seu skyline, que ens van permetre fer grans fotografies.

El tercer dia ens va portar a l’altre espai que cal visitar de Praga, el seu castell, la Catedral de San Vito i el famós carreró de l’or, on trobem la casa on va viure el famós escriptor Franz Kafka, una figura que vam conèixer cada dia una mica millor.
Finalment, el darrer dia visitàrem altres espais emblemàtics com parcs i esglésies de diferents confessions, abans d’enfilar el camí de tornada cap a Barcelona.
De ben segur que cadascun dels participants us pot explicar un munt d’anècdotes que va viure, així que us animem que els pregunteu directament com els va anar el viatge. La valoració que en van fer ja a Barcelona va ser que s’ho havien passat molt bé i que la relació entre ells s’havia enfortit.