Es una fundació sense ànim de lucre que recolza els projectes socials dels Salesians a Catalunya. A través de les Plataformes d’Educació Social, de Salesians Sant Jordi, repartides arreu del territori, atenen les necessitats de persones en desavantatge social que no han tingut oportunitats.
La Fundació Magone recolza el desenvolupament de projectes d’atenció residencial, socioeducatius, d’inserció sociolaboral, de suport a l’educació formal, de lluita contra la bretxa salarial, de promoció comunitària, a més d’iniciatives de voluntariat social.
Des de l’escola volem acollir el millor possible tot l’alumnat que ve d’altres llocs del món i que no parla ni entén el català per tal que, el més ràpidament possible, es pugui sentir com a casa.
En aquest sentit, cada any posem a l’abast dels familiars, amics i coneguts de l’escola l’opció de fer un voluntariat lingüístic en català amb aquest alumnat. L’objectiu és poder posar aquest alumnat el màxim d’hores possibles en contacte amb la llengua catalana de forma individualitzada o en grups reduïts.
Aquest voluntariat consisteix en venir a l’escola alguna hora a la setmana a fer classes bàsiques de llengua catalana, a partir dels materials que es proporcionen des de l’escola i amb la nostra ajuda i suport.
El Gran Recapte d’Aliments és una campanya, que consisteix en mobilitzar a la ciutadania per a que facin donació d’aliments bàsics en els punts de venda participants, per tal de contribuir amb aliments als dèficits que pateixen persones en situació de vulnerabilitat detectades pels serveis socials.
El seu objectiu és informar i sensibilitzar a tota la ciutadania de Catalunya sobre la realitat de la pobresa al nostre país i afavorir una col·laboració continuada amb els Bancs d’Aliments durant tot l’any.
Desde l’escola potenciem els valors de solidaritat i empatia dels nostres joves oferint la possibilitat de col·laborar en aquesta campanya com a voluntaris puntuals.
El Projecte Presents posa en contacte persones de la 3a edat i adolescents, unint dos segments de població que sovint són vistos socialment com a fràgils. Gràcies a Presents les persones grans retornen a l’escola per tal de dur a terme un programa d’activitat física per a la salut (monitoritzat pels adolescents, que es converteixen en els seus entrenadors personals) i per compartir experiències de vida, coneixements i companyia amb adolescents.
Al barri de Sant Antoni hi ha un nombre elevat de persones grans que viuen en una situació de sedentarisme i soledat important. El Projecte Presents permet que els avis adoptin un nét que els acompanya més enllà de les 2 hores setmanals de contacte a l’escola (amb trucades setmanals, trobades per a berenar…) i que coneguin altres persones grans del barri amb les que poder-se trobar en el dia a dia trencant el cercle de la solitud.
La Marató de TV3 és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 i enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva. Però La Marató de TV3 va més enllà de l’obtenció de fons. Fa una important tasca de sensibilització de la població catalana respecte a les malalties a les quals es dedica i a la necessitat de potenciar la recerca científica per prevenir-les i/o curar-les. Per a La Marató és tan important la recaptació de diners com la divulgació científica, la conscienciació i l’educació de la societat en la cultura científica.
Entre el 16 d’octubre i el 17 de desembre, professionals de la salut venen a la nostra escola per realitzar diverses sessions divulgatives i acostar d’aquesta manera els joves a la realitat mèdica i humana i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.
A més a més, des de l’optativa de Futurs de tercer d’ESO es col·labora en la difusió interna d’aquesta campanya solidària a l’escola.
Una campanya solidària on els nostres alumnes de secundària col·laboren amb l’ONG del barri de Sant Antoni “De Veí a Veí” per tal d’ajudar a Ses Majestats els Reis Mags d’Orient a que cap nen del barri es quedi sense joguines la Nit de Reis. Per fer-ho cada classe de secundària de la nostra escola apadrina una “carta als Reis Mags” d’algun nen o nena i entre tots intentem així fer-la realitat. Les aportacions son totalment voluntàries i per suposat extensibles a tots aquells que hi vulguin col·laborar.
El Trailwalker és una marxa esportiva i solidària en equips, que consisteix a recórrer 100 km en 32 hores, 55 km en 16 hores, o 10 km en 4 hores.
L’objectiu? Lluitar contra la desigualtat que provoca la crisi climàtica. Amb els donatius responem a emergències humanitàries causades pel canvi climàtic donant suport a les persones que viuen a la pobresa.
El professorat de l’escola té el somni de poder participar i ajudar a Oxfam amb els seus projectes, motiu pel qual es comprometen a recaptar un mínim de 1.500 euros per cada equip inscrit. S’organitzaran al llarg del curs diverses iniciatives animant a familiars, amics, companys de feina, famílies de l’escola i l’alumnat a poder col·laborar i participar en les donacions.
Des de l’any passat, l’alumnat de 3r d’ESO de la matèria optativa de futurs, dins del marc de l’aprenentatge-servei, s’encarreguen d’organitzar, dinamitzar i difondre la campanya de donació de sang a la nostra escola.
L’alumnat rep una petita formació inicial sobre la importància de la donació de sang i com aquest petit gest pot tenir un impacte significatiu en la societat. Els estudiants adquireixen coneixements sobre com es desenvolupa tot el procés de donació de sang, la composició d’aquesta, així com els diferents usos que se’n fan. Finalment, s’encarreguen de fer la promoció i difusió de la campanya per animar a tota la comunitat educativa major d’edat a poder participar en aquest acte solidari.
Aquest esdeveniment anual de donació de sang a l’escola no només reforça la consciència cívica dels estudiants, sinó que també promou valors com la responsabilitat, la solidaritat i la col·laboració de tota la comunitat educativa. És una oportunitat per connectar l’aprenentatge amb la vida real, posant de manifest com l’educació pot ser un motor de canvi positiu a la comunitat.