Els alumnes de 2n de Batxillerat participen en el taller de “Gestió de l’ansietat” impartit per la Sara, infermera escolar, dins el programa tutorial d’enguany.
Diverses patologies afecten actualment, a la qualitat de vida de les persones. Específicament, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) informa que els problemes dels trastorns mentals d’ansietat i depressió es troben entre les malalties de major prevalença.
L’ansietat patològica es manifesta a 1 de cada 14 persones de la població mundial i com a conseqüència, existeix un deteriorament personal a diversos nivells. Els símptomes d’ansietat són més freqüents en les dones en relació als homes i també, són comuns a l’etapa de l’adolescència tot i que ja té el seu inici a la infantesa.
L’etapa de l’adolescència
L’adolescència per la seva naturalesa, comporta canvis i transformacions profundes biològiques, psicològiques i socials. Com a conseqüència, és possible patir crisis i conflictes varis degut a la quantitat de reptes, determinacions i vulnerabilitats que es troben durant aquest període. L’atenció familiar i la societat en el seu conjunt, és vital per tal de fer un acompanyament durant aquests anys de vida, a més de les institucions educatives i de salut; la prevenció és clau per tal d’evitar complicacions.
Teràpies complementàries
Les teràpies complementàries són aquelles que s’utilitzen amb finalitat terapèutica i en conjunt amb la medicina convencional; aquestes treballen de forma holística (persona com un tot). Hem de mantenir un compromís en basar les cures a entendre el que les persones senten i pensen quan es troben davant d’un problema que els afecta.
És per això, que gràcies al taller impartit per la Sara volem donar a conèixer noves activitats naturals que comporten beneficis en la salut i una millor qualitat de vida del nostre alumnat.