Perfil competencial de sortida

Les escoles salesianes volem educar una persona resilient, oberta, autònoma, emprenedora,  responsable, col·laborativa, compromesa, crítica, comunicativa, resolutiva, enginyosa i  creativa per tal que sigui capaç de dissenyar un projecte de vida que l’ajudi a esdevenir un  agent social transformador.

L’alumne/a serà una persona… 

  1. RESILIENT, capaç de conèixer-se, acceptar-se i d’estimar-se a si mateix i els altres,  mitjançant la pràctica d’hàbits saludables i gestió de les emocions, per tal de  desenvolupar la seva autoestima i esdevenir una persona equilibrada, resilient i feliç  preparada per desenvolupar al màxim el seu talent personal i establir amb els altres unes  relacions plenes. 
  2. OBERTA, capaç de preguntar-se sobre el sentit de la vida mitjançant l’educació de la  interioritat, la descoberta dels valors evangèlics i la integració de la dimensió  transcendent per construir així un projecte de vida amb criteris de bondat i plenitud. 
  3. AUTÒNOMA, capaç d’organitzar el seu aprenentatge, avaluar-ne el procés i cercar el  suport necessari per superar els obstacles mitjançant l’ús conscient de les estratègies  d’aprenentatge idònies i la reflexió crítica sobre el propi procés, construint-se així com  una persona perseverant, autònoma i motivada per aprendre al llarg de la vida. 
  4. EMPRENEDORA, capaç de transformar les idees en objectius i plans d’acció mitjançant la  comprensió del funcionament de la nostra societat, la identificació dels punts forts i  febles propis, l’anàlisi de les oportunitats de l’entorn i el desenvolupament d’habilitats  de planificació, organització, lideratge, negociació i treball en equip amb la finalitat de  ser un agent emprenedor de canvi social. 
  5. RESPONSABLE, capaç de participar d’una manera eficaç i constructiva en la vida social i  professional mitjançant la comprensió de les normes de convivència en la societat i  entorns laborals així com els conceptes bàsics relatius a l’individu, el grup, l’organització  del treball, la igualtat, les dimensions multiculturals i socioeconòmiques de la societat i la  identitat cultural per tal de generar una participació compromesa i responsable.
  6. COL·LABORADORA, capaç de cooperar i treballar en equip aplicant les habilitats socials,  les eines de gestió de conflictes i de negociació, així com la gestió del canvi, l’estrès i la  frustració en la seva relació amb els altres, per tal d’esdevenir una persona tolerant i  segura de si mateixa.
  7. COMPROMESA, capaç d’actuar amb criteris de justícia i solidaritat segons els principis i  valors de l’evangeli i mitjançant el coneixement de la dinàmica històrica per esdevenir  una persona compromesa amb els altres i disposada a treballar de manera empàtica,  assertiva i constructiva per a la millora de la societat.
  8. CRÍTICA, capaç de buscar, obtenir, seleccionar i tractar la informació per transformar-la  en coneixement mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la  comunicació, l’accés als serveis basats en internet i la participació en xarxes  col·laboratives amb una actitud crítica i reflexiva tant en el tractament de la informació  disponible com en l’ús segur i responsable de les tecnologies. 
  9. COMUNICATIVA, capaç de comunicar-se de forma verbal i visual en situacions diverses i  plurilingües, fent ús de totes les possibilitats pragmàtiques, discursives i iconogràfiques  amb la finalitat d’adaptar la seva comunicació als requisits de la situació de manera  efectiva i socialment positiva tot i apreciant la diversitat cultural. 
  10. RESOLUTIVA, capaç de resoldre, argumentar i raonar situacions i problemes quotidians  basant-se en el domini del càlcul i aplicant models matemàtics de pensament lògic i  espacial i de representació, essent fidel a la veritat i cercant d’avaluar-ne la seva validesa. 
  11. ENGINYOSA, capaç d’observar i fer experiència dels elements naturals i humans i de comprendre els canvis causats per l’activitat humana mitjançant el rigor de la  metodologia científica i l’ús d’eines i processos tecnològics per tal de prendre decisions  responsables amb la salut, els recursos i el medi ambient. 
  12. CREATIVA, capaç de comprendre, gaudir i valorar críticament les manifestacions  culturals i artístiques i de produir amb tota mena de materials, suports i eines, de  manera individual o col·lectiva, representacions creatives per tal d’enriquir l’expressió  d’idees i sentiments.