ESO
Oferta educativa ESO
L’ESO és la darrera etapa d’escolarització obligatòria, que comprèn des dels 12 als 16 anys i consta de 4 cursos. És l’etapa del descobriment del món, del creixement i de la superació, i ha de servir perquè nois i noies adquireixin les competències bàsiques. En finalitzar aquests estudis s’obté el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria que permet continuar el procés formatiu cursant un batxillerat o un cicle formatiu de grau mitjà (o altres estudis reglats de l’àmbit esportiu o artístic) o la incorporació al mercat laboral.
Com a escola salesiana i de vocació cristiana, el nostre model pedagògic aposta per una formació integral de l’alumnat, que es caracteritza pels aspectes següents:
Acompanyament tutorial
Acompanyament individualitzat, tant academic com personal, per part del tutor/a de grup i per la resta d’equip docent amb el suport del SAPP (Servei d’atenció psicopedagògic).
Tutories grupals d’orientació acadèmica, d’educació afectivosexual, d’autoconeixement i de compromís amb el grup classe i amb la societat que ens envolta, de reflexió amb esperit crític sobre diferents aspectes personals i socials… Com a escola salesiana es dona una gran importància als espais de reflexió i introspecció per fomar persones conscients del món que ens envolta.


Atenció a la diversitat
Seguiment acurat del desenvolupament cognitiu i afectiu de l’alumnat amb necessitats educatives especials a través del SAPP i de serveis externs com l’EAP i atenció a l’alumne nouvingut a través de l’Aula d’acollida
Potenciació de l’aprenentatge de la llengua anglesa
Reforç del número d’hores curriculars obligatòries d’anglès a tota l’etapa més l’English project, que es tracta d’una hora setmanal extra a tots els cursos de l’ESO en què s’aborda l’aprenentatge d’aquesta llengua des d’un punt de vista competencial. I a banda:
Auxiliars de conversa i desdoblaments a l’aula (2 a la setmana per grup)
Take a break: activitat voluntària a les franges de pati en què l’alumnat que hi vol participar fa una franja de conversa amb professors natives.
Batxillerat dual internacional americà: a partir de 2n d’ESO, s’ofereix la possibilitat de cursar un programa oficial de convalidació internacional de títols de batxillerat que permet als alumnes obtenir 2 titulacions simultànies: la pròpia (el Batxillerat) i l’American High School Diploma.

Combinació de metodologies
Adaptades a la finalitat pedagògica de cada tasca: franges de treball individual, treball cooperatiu, ABP (aprenentatge basat en problemes), projectes, APS (aprenentatge servei):
Franges en grup classe d’explicació teòrica de cada matèria
Franges de treball individual
Franges de treball més globalitzat a partir del treball per àmbits (2 professors de l’aula):
- Àmbit personal: enfocament integral dels criteris relacionats amb la tutoria a partir de la relació amb altres matèries com Música, Religió o Educació Plàstica, Visual i Audiovisual.
- TIL: treball conjunt dels aspectes comuns de Català i de Castellà a partir d’un enfocament pràctic.
- STEM: agrupació de les matèries de Ciències de la naturalesa, Tecnologia i Matemàtiques amb un enfocament globalitzat.
- Àmbit socioartístic (1r d’eso) i Àmbit sociolingüístic (2n i 3r d’eso): segons el curs, combinació de la matèria de Ciències Socials amb Educació Plàstica, Visual i Audiovisual o Català i Castellà.
Itineraris personalitzats
Franges optatives en què l’alumnat tria matèries en funció dels seus interessos:
- Francès: estudi de la llengua francesa al llarg de tota l’etapa.
- Futurs i Presents: matèries optatives d’Aprenentatge-Servei i de voluntariat a la comunitat per formar alumnes conscients de la realitat que els envolta.
- Theatre: Teatre en anglès
- Economia domèstica
- Robòtica
- Cultura clàssica
- Expressió corporal

Foment d’experiència d’iniciació i aprofundiment en la fe
Oferta d’activitats cristianes i de recerca del sentit a tots els cursos de l’etapa.
Activitats de convivència fora de l’escola
ESO1: Sant Esteve de Palautordera
ESO2: Castellar de n’Hug
ESO3: Mataró
ESO4: Madrid

Itineraris de 4t d’ESO
Amb l’objectiu d’assolir una bona orientació acadèmica i personal abans de finalitzar l’ESO, aquest curs s’estructura en 4 itineraris. A banda de les matèries comunes, en funció de cada branca l’alumnat cursa unes matèries específiques.
Matèries específiques: Tecnologia, Física i Química.
Matèria optativa: Informàtica, Educació Plàstica, Visual i Audiovisual o Francès (a escollir)
Matèries específiques: Biologia, Física i Química.
Matèria optativa: Informàtica, Educació Plàstica, Visual i Audiovisual o Francès (a escollir)
Matèries específiques: Llatí i Emprenedoria.
Matèria optativa: Informàtica, Educació Plàstica, Visual i Audiovisual o Francès (a escollir)
Matèries específiques: Formació i Orientació Personal i Pprofessional, Informàtica i Educació Plàstica, Visual i Audiovisual.
Per a donar continuitat a la proposta de treball per projectes a l’ESO també treballarem amb la placa micro:bit sent una eina valuosa per a l’aprenentatge de la programació i l’electrònica. Els alumnes poden crear projectes més complexos, com robots autònoms o sistemes de control, utilitzant la placa.
En aquesta línia i per a incentivar el futur desenvolupament de robots propis pensem que comptar amb un exemple com Cute Bot Pro, un robot educatiu que permet als alumnes aprendre programació i robòtica de manera pràctica, ajudarà a visualitzar tot el que poden programar i construir per a que el robot realitzi diferents tasques, com seguir línies, evitar obstacles o transportar objectes.
Un altre kit que s’inclou en l’equipament d’ESO es el Nezha Inventor Kit. El kit que permet als alumnes de secundària explorar la robòtica i la programació de manera pràctica. Aquest kit inclou diferents components, com sensors, motors i actuadors, que els alumnes poden
utilitzar per crear projectes complexos que poden combinar amb més peces LEGO dels
equipaments dels que ja disposa el centre i enriquir l’experiència d’aprenetatge.


Fabricació Digital
Al centre en altres cicles disposem d’impressores 3D i hem considerat que comptar amb una impressora senzilla adreçada al nostre alumnat més jove és una bona forma d’incentivar el treball de disseny digital amb aquestes màquines. La impressora 3D-X Maker compleix aquests requeriments i és una eina clau per a la fabricació digital en l’educació. Aquesta impressora permet als alumnes crear objectes tridimensionals a partir de dissenys digitals, fomentant la creativitat i la innovació. Els alumnes poden dissenyar i imprimir les seves pròpies creacions, desenvolupant habilitats de disseny i fabricació digital.

També seleccionen una màquina de tall, en aquest cas la Cricut Maker que és una eina de tall digital que permet als alumnes crear projectes personalitzats amb diferents materials, com paper, vinil o tela. Aquesta invita als alumnes a dissenyar i crear els seus propis projectes de manera pràctica i divertida.
Ulleres Class VR
Les ulleres Class VR són una eina educativa que permet als alumnes explorar entorns virtuals de manera immersiva. Amb aquesta els alumnes poden interactuar amb entorns virtuals i experimentar situacions reals de manera segura i controlada. Les ulleres Class VR permeten als alumnes explorar conceptes de ciència, història, geografia i altres àrees de manera pràctica i interactiva i també introducirse fàcilment en el disseny d’entorns virtuals i crear els seus propis continguts.
En la fase incial explorem les opciones que ens ofereix el producte i poc a poc dissenyarem
experiències per que sigui el propi alumnat el que incopori continguts propis.

Ulleres Class VR
Les ulleres Class VR són una eina educativa que permet als alumnes explorar entorns virtuals de manera immersiva. Amb aquesta els alumnes poden interactuar amb entorns virtuals i experimentar situacions reals de manera segura i controlada. Les ulleres Class VR permeten als alumnes explorar conceptes de ciència, història, geografia i altres àrees de manera pràctica i interactiva i també introducirse fàcilment en el disseny d’entorns virtuals i crear els seus propis continguts.
En la fase incial explorem les opciones que ens ofereix el producte i poc a poc dissenyarem
experiències per que sigui el propi alumnat el que incopori continguts propis.
