ESO

Oferta educativa ESO

L’ESO és la darrera etapa d’escolarització obligatòria i ha de servir perquè nois i noies adquireixin les competències bàsiques. En finalitzar aquests estudis s’obté el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria que permet continuar el procés formatiu cursant un batxillerat o un cicle formatiu de grau mitjà (o altres estudis reglats de l’àmbit esportiu o artístic) o la incorporació al mercat laboral.

Per a tota l’etapa i per ajudar al creixement de l’alumnat, proposem els aspectes pedagògics i metodològics comuns següents:

  • Acompanyament individualitzat, tan acadèmic com personal, per part del tutor/a de grup i per l’equip docent amb el suport del SAPP (Servei d’atenció psicopedagògic).
  • Tutories grupals d’autoconeixement, de reflexió amb esperit crític sobre diferents aspectes personals i socials, de compromís amb el grup classe i amb la societat, d’adquisició d’hàbits personals i socials, d’orientació acadèmica…
  • Oferta d’espais de reflexió personal i compromís social: optatives, campanyes solidàries, Bon dia, convivències, celebracions…
  • Foment de l’adquisició de la competència digital. Tot l’alumnat disposa del seu ordinador portàtil personal per a la realització de les tasques d’aprenentatge que així ho requereixin (tasques de cerca i tractament d’informació, treballs col·laboratius o cooperatius, tractament d’imatges o vídeos, ús de programes o aplicacions informàtiques…).
  • Desenvolupament de la competència comunicativa multilingüe i també amb el propi cos a partir de propostes expositives de forma ordinària i habitual.
  • Potenciació de l’aprenentatge de la llengua anglesa. Oferta d’una hora a la setmana d’”English Project”, del “Take a break”, auxiliar de conversa, desdoblaments a l’aula, visionat de pel·lícules i vídeos en VO, batxillerat dual internacional americà (a partir de 3r d’ESO),…
  • Aposta per l’aprenentatge cooperatiu com a estratègia per obtenir aprenentatges més profunds tant a nivell personal com social. Per a fer-ho possible l’organització social de l’aula és en grups estables de 3-4 alumnes durant un trimestre.
  • Combinació de metodologies per adaptar-nos a l’objectiu concret a assolir en cada moment: treball cooperatiu, ABP (aprenentatge basat en problemes), projectes, classe magistral i/o expositiva, APS (aprenentatge servei)…
  • Franges de treball més globalitzat a partir del treball per àmbits.
  • Concepció de l’avaluació com a reflexió, millora constant i reajustament del procés d’aprenentatge i no tan sols com a qualificació final d’una matèria (ús de la metacognició, de diaris d’aprenentatge…).

Aquestes propostes comunes ajuden a desenvolupar les 12 competències del Perfil Competencial de Sortida que volem que l’alumnat que passa per l’escola adquireixi i desenvolupi. Volem noies i nois: AUTÒNOMS, CRÍTICS, EMPRENENDORS, COMUNICATIUS, RESILIENTS, COMPROMESOS, OBERTS, RESOLUTIUS, ENGINYOSOS, COL·LABORADORS, CREATIUS I RESPONSABLES.

ASPECTES ESPECÍFICS DE CADA CURS:

Proposta de treball per àmbits: TIL (tractament integrat de les llengües: Català i Castellà), STEM (Ciències de la Naturalesa, Matemàtiques i Tecnologia), Àmbit personal (música, religió i tutoria amb aportacions de l’Educació física) i Àmbit social artístic (Ciències Socials i Educació visual i plàstica). 

  • Proposta de treball per àmbits: Àmbit Científic lingüístic (Ciències de la naturalesa amb aportacions de les llengües), Àmbit Social lingüístic (Socials amb aportacions de les llengües) i STEM (Ciències de la Naturalesa, Matemàtiques i Tecnologia).
  • Proposta d’optatives: Francès (anual), Theatre (anglès/trimestral), Robòtica (trimestral) i  Economia domèstica (trimestral).
  • Proposta de treball per àmbits: Àmbit Social lingüístic (Socials-Llengua Castellana) i Àmbit artístic-lingüístic (Música-Llengua catalana)
  • Proposta de Projectes científics.
  • Proposta d’optatives de compromís social (APS): Francès, Projecte Presents (amb avis del barri), Futurs 2.0 (Campanyes i accions solidàries) i Lligams (ONG De veí a veí).
  • 22 hores de matèries comunes i 9 d’optatives.
  • Organització del curs i les matèries optatives en 4 itineraris en funció dels interessos personals i expectatives d’estudis posteriors:
    • Itinerari tecnològic: Tecnologia, Física i química i Informàtica o Francès.
    • Itinerari científic: Biologia, Física i química i Informàtica o Francès.
    • Itinerari humanístic/artístic: Llatí, Emprenedoria i Educació visual i plàstica o Francès.
    • Itinerari professionalitzador: Ciències aplicades a l’activitat professional, Informàtica i Educació visual i plàstica.